Jumeez candy

Research & konsept
Prosjektet startet med å utforske hva Gen Z er interessert i i dag, hvor 90-tallsestetikk innen mote, TV og mat ble et viktig inspirasjonsgrunnlag.
Pop art inspirerte meg med sine lekne, fargerike og litt naive uttrykk. Sammen med dagens “TikTok-språk” la dette grunnlaget for konseptet og resultatet ble et lekent design med mintsjokolade som produkt.
Jeg ønsket å ta inn det sosiale aspektet og gjorde dette til et godteriprodukt som kan deles med en venn - hvis man vil. Jeg spilte videre på dette i kommunikasjonen der man kan dele sine Jumeez-opplevelser på sosiale medier.

Pakningsdesign Jumeez candy.

Navn & pakning
Jeg brukte tid på navneprosessen og endte opp med Jumeez - en kombinasjon av “You, Me, Yummies”, som understreker deling og sosial glede. Pakningen er en tradisjonell boks med lokk, inspirert av eksisterende esker og designet for å være både funksjonell og visuelt tiltalende. Designet kombinerer farger og geometriske former for å reflektere innholdet.

Fontvalg
Logoen bruker fonten Embryo, med runde former som speiler sjokoladens myke struktur og innhold, mens kommunikasjonen benytter den kantete, tegneserieinspirerte fonten CCBiffBamBoom. Samspillet mellom de to fontene fremhever pop art-stilen og gir prosjektet et tydelig og lekent visuelt uttrykk.

Infografikk, Jumeez candy.

Infografikk
Plakat og sosiale medier.